FOR IMMEDIATE RELEASE

SIGNAL INTERNATIONAL RESPONSE TO MISREPRESENTATIONS AND FALSE
ALLEGATIONS CONTAINED IN “DAN RATHER REPORTS” SEGMENT.

For more information, contact: Erin Casey Hangartner --
ehangartner@midrid.com

MOBILE, ALABAMA - 10 Nov 2011: Signal International Inc., a
leading Gulf of Mexico provider of marine and fabrication
services headquartered in Mobile, Alabama strongly disagrees
with and rebuts the “Dan Rather Reports” segment that contained
statements which were contrary to evidence and testimony
established to date and without any factual foundation. Signal
will refrain from addressing all of the unfounded allegations as
it will try these cases in a Court of law.

The following are a mere dozen points which Signal believes
depicts the Dbiased reporting as well as some of the false
statements made by the individuals featured in the “report”.

1. The individuals who were retained by Signal to lawfully
recruit skilled fitters and welders from India misled both
the workers as well as Signal.

After Hurricanes Katrina and Rita there was a well documented
and unprecedented need for skilled workers. The shortage of
workers was coupled with a pivotal need to bring back o0il and
gas production in the Gulf of Mexico and repair damaged rigs.

Signal was contacted by a local labor provider, Michael Pol of
Global Resources, regarding the wuse of the H2B program to
supplement the workforce at Signal. Malvern C. Burnett, an
attorney specializing in immigration law, licensed in Dboth
Mississippi and Louisiana, was i1introduced to Signal as the
lawyer who would be processing the H2B visas as well as green
cards for the workers. Sachin Dewan was a labor recruiter with
whom they had worked with in the past - he would recruit workers
in India who were first class fitters and welders.

Unbeknownst to Signal and the workers, an individual who enters
the U.S. on an H2B visa cannot concurrently apply for a green
card while in the U.S. on an H2B visa. Further applicants must
return to India and await approval and this can take vyears -
which was not conveyed to Signal by the recruiters. Signal did



apply for green cards for the workers who remained at Signal
until the end of their H2B visa period.

As a result of this - and other - misrepresentations to Signal
by the recruiters, Signal has filed cross claims against these
individuals, in effect suing them for breach of contract and
other causes of action. These pleadings have been posted on
Signal’s website yet were not reported by Dan Rather.

2. Signal was told by Michael Pol that workers would pay
recruiting fees between $3,000.00 and $4,000.00.

This seemed to be a reasonable sum. Once Signal learned that
some of the workers paid as much as $20,000.00, management
demanded that Burnett, Pol and Dewan return a portion of the
money to these workers. They refused. Michael Pol was
terminated based on his direct misrepresentation that the
workers would be paying a reasonable fee to come to work for

Signal. These fees were paid directly to the recruiters in
India. Signal did not receive any money from the workers for
recruiting.

3. Signal made a commitment to the workers from India who had

paid fees and still wanted to come to work at Signal under
the H2B program.

Signal made the decision to continue to bring the remaining
workers to Signal to afford them the opportunity to work at
Signal to pay off the loans that they had taken out to pay to
the recruiters.

4. Contrary to Dan Rather’s story, Signal followed the law
when workers absconded or were terminated from Signal.

The Code of Federal Regulations mandate that an individual who
comes to the U.S. to work on an H2B visa can only work for the
company that petitioned for the H2B visa. As a result, if a
worker leaves the company or 1is terminated, the petitioning
company must comply with the law and report to the United States
Citizenship and Immigration Services (USCIS) that the worker is
no longer employed by the petitioner.

If a worker absconds, the petitioning company has no duty under
law to provide transportation back to the worker’s country. The
law does provide, however, that transportation must be provided



by the company if the worker is terminated. Signal complied
with both of these requirements.

5. Signal made every effort to assist the workers who were not
skilled so they would not have to return to India.

A number of workers who came to Signal lacked the necessary
skills to safely perform their Jjobs. Signal opened training
facilities to assist them. Despite the training, some workers
were not able to properly perform the Jjob. Two workers were
terminated for distracting other workers on a rig which is a
violation of Signal’s strict safety policy. Signal attempted to
advise these workers about the reason for the termination, to
provide them with transportation to the airport and give them
plane tickets for their return trip home as required by law. At
no time did Signal intend to illegally detain these men.

6. Statements regarding the housing facilities at Signal were
misleading and not accurately reported.

After the 1large scale destruction brought on by Hurricanes
Katrina and Rita, there was no housing available for the
workers. Signal invested over $6.5 million dollars to construct
housing facilities.

The workers were aware of the housing charges prior to coming to
the United States through advertisements in 1Indian and UAE
newspapers as well as contracts signed between the individual
workers and the recruiters in India.

Dick Marler, CEO, and Chris Cunningham, CFO, personally went to
see where the workers were going to live in housing provided by
Micheal Pol under a subcontract he had. When they saw the
windowless trailers and the poor conditions there, they both
immediately made the decision that no employee of Signal would
live like that. Signal then contracted with GE Modular to build
housing for the workers. Signal felt an obligation to these men
- it would be unfair to the workers to have them come to the
U.S. without a support infrastructure in place for them.

Signal expanded the facility by adding numerous additional
buildings. Interestingly, once new bunkhouses were added, very
few of the men decided to move into the newer bunkhouses and
instead <chose to stay with their friends in their current
bunkhouses which had less space.



Maintenance was performed on the facility on a regular Dbasis.
All issues related to plumbing, lighting, etc. were addressed as
soon as possible Dby either Signal maintenance or local
companies.

For an accurate representation of the housing facility, Signal
has posted a video on its website. Notably, this footage was
taken by counsel for the plaintiffs in the case.

7. Signal never intended to “make money” on the housing - they
were not “for profit centers” as reported.

There 1is a misunderstanding of the memo cited in the Rather
story regarding the term “profit center” as it related to the
housing facility. The term was being used to describe the
accounting of the $35 a day that was a credit against the over
$6 million dollars Signal had invested in building the
facilities and the cost of the daily operations.

The camp was used over two years. Financially Signal had a
slight loss against operating costs and did not recover any of
the over $6.5M invested in building the camp.

8. Signal provided for every anticipated need of the H2B
workers.

The housing agreement signed by the workers obligated both the
worker as well as Signal - Jjust as a lease on an apartment
obligates both parties. Signal maintained all services and
amenities in the housing facility until the very end of the H2B
visa period.

For $35 per day, every guest worker was given housing and three
meals daily, and was provided with reading rooms, prayer rooms,
cafeteria, picnic tables, free transportation to and from town
to attend church, shop at local stores and the like.

Laundry and housekeeping cleaning services were also provided as
well as wireless internet, lounge areas with leather couches,
pool tables, refrigerators, and flat screen TV's with both north
and south Indian satellite programs.

Signal contracted for meals with the owner of an Indian
restaurant in New Orleans to provide locally prepared and
nutritious Indian food in the cafeteria. At the request of the
workers, Signal provided enhancements to the meals to try to
satisfy wvarious cultural tastes from various regions in India.



Signal went so far as to find a local butcher to provide fresh
goat at the request of some of the workers.

Signal also provided every Indian guest worker with two pairs of
work pants, two work shirts, steel toed boots, sheets, pillows,
pillow cases, comforters, towels, toothpaste, shaving cream,
other toiletry items, and long distance phone cards to call
family back home upon arrival in the U.S.

9. These men were free to come and go as they pleased - no one
from Signal ever stopped them from leaving the housing
area.

The Rather story was not accurate in reporting the freedom the
Indian workers had to come and go as they pleased. Workers were

not restricted. The facilities were open 24 hours a day seven
days a week. There were no bed checks. There were no TSA type
pat downs. There were security guards that prevented

unauthorized personnel from entering the facilities in order to
protect the workers and their belongings. These guards did not
interfere with the workers or restrict their activities.

Many of the workers testified in depositions that they traveled
with friends to Chicago, the beach at Galveston, Houston, Biloxi
and other cities. Many returned to India to visit family for
weeks at a time.

Hemant Khuttan, one of the two workers interviewed in the Dan
Rather report, returned to India to be with his family after the
death of his father. He returned to Signal after a month in
India. Aby Raju, also featured 1in Dan Rather’s piece, never
requested time to return to India to see his wife and child.

10. Contrary to the claims made in Dan Rather Reports, the H2B
workers were paid the exact wages as every other worker of
the same skill level and craft on the yards.

The workers also received health benefits, wvacation and sick
days, rig Dbonuses, safety Dbonuses and overtime Jjust as any
Signal worker and at the same rate.

Hemant Khuttan, featured in the report, earned $47,236.79 for a
little over a year working with Signal.

Aby Raju, also on the program, worked at the Signal vyard in
Orange, TX. He was employed from December 22, 2006 through
February 22, 2008. His hourly rate was $18.40 per hour with an



overtime rate of $28.35. Additionally, on June 22, 2007, he
received an hourly raise to $19.50.

Another former H2B worker who has sued Signal testified in his
deposition that he grossed over $78,000.00 for an average of
$5,200.00 per month.

The allegation that housing fees totaled almost one-third of the
workers salaries are false.

H2B workers were also promoted to lead men and foremen in both
Orange and Pascagoula and ran their own crews.

Signal made every effort to include these men into the Signal
family. At Signal’s Annual Family Day picnic, a cricket field
was set up for the men to show off their skills at cricket.

11. Officials from the 1Indian government came to Signal and
spoke with the workers.

Out of concern for the workers after initial allegations were
made against Signal, Mr. K.P. Pillai, Consul and HOC of the
Indian Consulate in Houston and a representative for Ronin Sen,
Ambassador of India, came to Signal to view the housing facility
and speak with workers. No action was ever taken on behalf of
the Indian workers by these officials regarding Signal.

Later it was reported that the Indian government did however
suspend the recruiting license of Sachin Dewan over the issue of
recruiting fees. Signal does not know the details.

12. Dan Rather failed to report that Signal was cleared by the
Department of Justice, Civil Rights Division of
discrimination against the Indian workers by Signal in
March of 2008.

The Department of Justice investigated the same allegations made
by the Southern Poverty Law Center and Dewey & LeBouf, and taken
up by the EEOC on behalf of some of the workers who were
recruited immediately after Hurricanes Katrina and Rita.

The DOJ Civil Rights division not only declined to bring
charges, but wrote a letter to Signal finding that there was no
serious evidence to support any of the charges. The Civil Rights
division of the Department of Justice wrote in a letter dated
March 14, 2008, that it had found there was "insufficient



evidence of reasonable cause to believe the injured parties were
discriminated against."

"Our company would never tolerate discrimination, and the
Department of Justice, after extensive investigation, agreed
there wasn't even enough evidence to constitute 'probable cause'
to find any discrimination," said Signal International's CEO
Richard Marler. "It is upsetting that Dan Rather chose to omit
this letter and information from his report."



